کافئین مفید برای ورزشکاران

کافه ورزشکاران المپیک isic
قهوه به ورزشکاران کمک می کند

میلان – شمارش معکوس برای بازی های المپیک توکیو رسما آغاز شده است. چند روز
از مراسم افتتاحیه در 23 ژوئیه ، ورزشکاران از سراسر جهان در حال آماده سازی برای مسابقات ورزشی عالی هستند. و از نظر بازی های المپیک سی و دوم، محبوب ترین نوشیدنی توسط ایتالیایی ها به عنوان یک متحد مهم برای ورزشکاران تاسیس شده است. مطالعه اخیر گزارش شده توسط Isic (موسسه اطلاعات علمی قهوه)، بر اساس آخرین شواهد علمی ، تأیید جدیدی درباره نقش مثبت قهوه ، به لطف فعالیت زیستی کافئین ، بر عملکرد ورزشی ارائه داده است.

Isic ، این نشانه از یک متاآنالیز بزرگ در 21 مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی ورزشی انگلیس است

بر اساس آن کافئین می تواند فواید زیادی برای ورزش به همراه داشته باشد. به طور خاص ، می تواند استقامت عضلات را بهبود بخشد و به نظر می رسد تأثیر مثبت بیشتری در فعالیت های هوازی نسبت به فعالیت های بی هوازی دارد.

دکتر جی دبلیو لنگر، یک متخصص تغذیه و استاد داروسازی پزشکی در دانشگاه کپنهاگ ، اظهار داشت: “وقتی صحبت از قهوه و کافئین می شود ، نتایج برای ورزشکاران مشخص است: کافئین می تواند به بهبود عملکرد کمک کند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ورزشکارانی که قبل از مسابقه یا یک رویداد ورزشی کافئین مصرف می کنند ، می توانند سریعتر راه بروند ، بیشتر دوام بیاورند و سریعتر بهبود یابند از کسانی که این افزایش اضافی را ندارند. این امر به ویژه در مورد فعالیت های استقامتی ، مانند دویدن در مسافت های طولانی ، صادق است.

ایسیچ همچنین تأکید می کند که ادبیات علمی قبلاً بازخورد کافی در مورد بسیاری از مزایای قهوه و کافئین در فعالیت های رقابتی ارائه داده است.

هم از نظر تأثیرات مثبت بر روی بدن و هم از نظر ورزشی:

• عملکرد بهتر برای دوستداران قهوه: چندین مطالعه ، از جمله یک مطالعه
تمرینات استقامتی و پرش 2 و یک تمرین 5 کیلومتری دوچرخه سواری است
، تأکید کرد که چگونه کافئین فعالیت ورزشی را در افراد منظم و پراکنده بهبود می بخشد.
• توجه و هوشیاری بیشتر: مصرف کم یا متوسط ​​کافئین قبل یا هنگام ورزش می تواند به بهبود برخی از عملکردهای اساسی شناختی در
ورزش ، به ویژه سطح انرژی ، خلق و خو ، زمان واکنش و حافظه.

• نوشیدن قهوه به حفظ رطوبت بدن کمک می کند: اگرچه کافئین می تواند اثرات خفیف ادرارآوری داشته باشد ، اما نوشیدن یک فنجان قهوه به مصرف مایعات روزانه بدن کمک می کند.
• دویدن سریعتر: مطالعات نشان می دهد نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از دویدن 1.6 کیلومتر می تواند تا 2٪ زمان را برای مردان بهبود بخشد. در حقیقت ، ورزشکارانی که قهوه کافئین نوشیدند حدود 4 ثانیه سریعتر از کسانی که قهوه بدون کافئین می نوشیدند دویدند و 5 ثانیه کسانی که دارونما مصرف کردند متوقف شدند.
• عملکرد را در مسافت های متوسط ​​بهبود می بخشد: طبق یک مطالعه بر روی گروهی از دوندگان
آماتورها ، مصرف مکمل های کافئین در مدت زمان 5 کیلومتر مزایای بیشتری نسبت به دارونما دارد.

• متحد فوتبالیست ها: مصرف کافئین 5 تا 60 دقیقه قبل از تمرین می تواند مزایای مهمی را برای بازیکنان به همراه داشته باشد ، خصوصاً در پرش ، دوومیدانی و مسافت و همچنین باعث بهبود زمان خستگی ، ارتفاع مسابقه پرش می شود.
حرکت و درک تلاش. این شواهد برخلاف سایر شواهد
مطالعه ای که نشان داد سود زیادی از مصرف کافئین 10 وجود ندارد و منجر به نتیجه می شود
به همان اندازه که ایمن هستند ، آنها نشان می دهند که ادامه تحقیق در رابطه بین ورزش و قهوه چقدر مهم است.

والنتینا جیاچینی ، بمب گذار تیم ملی فوتبال و کاپیتان تیم بانوان میلان ، همچنین به خوبی از مزایای نوشیدنی نمادین در عملکرد ورزشی در طول تمرینات و مسابقات آگاه است.

به همین دلیل ، قبل از هر بازی ، او هرگز قبل از بیرون رفتن از زمین قهوه خوب را رها نمی کند: “من قهوه را دوست دارم ، برای من عطر و بوی آن به معنای خانواده و تشریفات است. یک لذت ضروری که همانطور که بسیاری از ورزشکاران می دانند به لطف اثر مثبت کافئین می تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد.

به همین دلیل ، قبل از هر بازی نمی توانم بدون اسپرسو خوب ، یک روال ثابت واقعی انجام دهم. برای من ضروری است که بالای انرژی ام باشم و در زمین بهترین نتیجه را بدهم. “، والنتینا جیاچینی ، بررسی کنسرسیوم تبلیغات قهوه گفت. این آیین مطمئناً با بسیاری از ورزشکاران ، قهرمانان بازیهای المپیک مشترک است ، که در فنجان قهوه مورد علاقه خود متحدی در کسب مدالهای آرزو دارند.

یادداشت های متن

مصرف متوسط ​​قهوه به معنی 3-5 فنجان در روز بر اساس نظر علمی سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا در مورد ایمنی کافئین است.

منابع کتابشناختی
1. Grgic J. و همکاران (2020) از خواب بیدار شوید و قهوه را بو کنید: کافئین و ورزش اضافه کنید – مروری بر 21 متاآنالیز منتشر شده. شماره J Sports Med ، 54 (11): 681-688.
2. Grgic J. & Mikulic P. (2020) اثرات حاد مکمل کافئین بر مقاومت وینگات ، تمرینات پرشی و عملکردی: هیچ تأثیری بر مصرف طبیعی کافئین ندارد. Eur J Sport Sci. 11-11.
3. Clarke ND & Richardson DL (2020) مصرف طبیعی کافئین بر میزان تولید قهوه در طی یک چرخه آزمایش 5 کیلومتری تأثیر نمی گذارد. Int J Sport Nutr Exerc Metab ، 31 (1): 13-20
4. Calvo JL و همکاران (2021) کافئین و عملکردهای شناختی در ورزش: یک مرور سیستماتیک و فراتحلیل. مواد مغذی ، 13 (3): 868.
5. Killer SC و همکاران (2014) هیچ مدرکی از کم آبی بدن با مصرف متوسط ​​قهوه در روز وجود ندارد: یک مطالعه متقاطع نامتعادل در یک جمعیت با زندگی آزاد. PLOS ONE ، 9 (1): e84154.
6. کلارک ND و همکاران (2018) خوردن قهوه باعث بهبود کارایی مسابقات دو مایل در مسافت 1 مایل می شود. Int J Sports Physiol Perform، 1؛ 13 (6): 789-794.
7. Whalley PJ و همکاران (2019) اثرات اشکال مختلف مکمل کافئین در 5 کیلومتر دویدن. Int J Sports Physiol Perform، 1-5.
8. Mielgo-Ayuso J. و همکاران. (2019) افزودن کافئین و عملکرد بدنی ، آسیب عضلانی و درک خستگی در بازیکنان فوتبال: یک بررسی منظم. مواد مغذی ، 11 (2): 440.
9. Apostolidis A. et al (2020) افزودن کافئین در بازیکنان فوتبال ، صرف نظر از تناسب قلب و تنفس یا تناسب اندام عصبی – عضلانی ، باعث ارژنیک می شود. J. Int. جامعه شماره تغذیه ورزشی ، دوره 17 (1).
10. Ferreira RES و همکاران (2021) اثرات مکمل کافئین بر عملکرد فیزیکی فوتبالیست ها: یک بررسی سیستماتیک و فراتحلیل. سلامت ورزش ، 13 (4): 347-358.
11. EFSA (2015) نظر علمی در مورد ایمنی کافئین ، مجله EFSA ، 13 (5): 4102.

کنسرسیوم تبلیغات قهوه شرکتهایی را تولید و عرضه می کند که انواع مختلفی از قهوه بو داده ، قهوه بدون کافئین ، قهوه فوری و کپسول قهوه و غلاف و همچنین تولیدکنندگان دستگاه های حرفه ای قهوه را گرد هم آورده است. برای بیش از 20 سال کنسرسیوم
متعهد به ترویج یک برنامه آموزشی و اطلاعاتی در مورد قهوه و کافئین و تأثیر آنها بر سلامتی بر اساس شواهد علمی منتشر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر: Coffeeandhealth.org؛ Caffebenessere.it ؛ کافه فیس بوک و سلامتی.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *