ویتامین K چیست و در کجا یافت می شود

ویتامین K کمی شبیه آن بازیکنانی است که همیشه کمک خود را به تیم می کنند اما در زمین هرگز مورد توجه قرار نمی گیرند. در اینجا کسانی برجسته می شوند که تماشایی ترین نمایشنامه ها را می سازند. در بخش ویتامین ، قهرمانانی که همه ما به یاد می آوریم ، A ، B ، C ، D و / یا E. هستند اما ویتامین K نقش ثانویه ندارد. این امر همچنین باعث می شود که ارگانیسم ما از سلامتی خوبی برخوردار باشد – حتی اگر به روشی کمتر شناخته شده و مشهود باشد.

عملکرد ویتامین K

همچنین به عنوان نفتوکینون شناخته می شود ، برای اطمینان از انعقاد خون مناسب بیش از هر چیز ضروری است. به زبان ساده ، مکانیسم ترمیم زخم را متوقف می کند که خونریزی را متوقف می کند. این کشف به 90 سالها پیش برمی گردد و شایستگی دانشمند دانمارکی هنریک است سد (جایزه نوبل در 5724511572). دام وقتی متوجه خونریزی بیش از حد در حیوانات شد ، جوجه ها را تحت رژیم بدون کلسترول قرار داد. با عمیق شدن در نتیجه ، متوجه شد که این امر به دلیل “ تخلیه یک ترکیب ضد خونریزی ” است که وی آن را ویتامین K (از کلمه دانمارکی “koagulation”) نامید.



با این حال ، عملکردهای این ویتامین فراموش شده بسیار بیشتر و هنوز کشف می شود. در دهه های اخیر ، دانشمندان کشف کرده اند که پروتئین های موجود در بسیاری از بافت های بدن ما نیز به ویتامین K بستگی دارد. به عنوان مثال ، در بافت های شریانی به جلوگیری از کلسیفیکاسیون ، دلیل احتمالی حملات قلبی کمک می کند. علاوه بر این ، از آنجا که پروتئین های مشابه در غضروف ها و استخوان ها نیز وجود دارد ، ما همچنین در تلاش هستیم تا بفهمیم که چگونه آنها می توانند در فرآیند منجر به آرتروز نقش داشته باشند.

آیا این ویتامین K است

همانطور که در مورد ویتامین B وجود دارد انواع مختلفی از ویتامین K وجود دارد. دانشمندان حداقل 18 را شناسایی کرده اند. نیازهای ما معمولاً به لطف یک رژیم غذایی متعادل برآورده می شود. ویتامین K1 (فیلوکینون) ، از ریشه گیاهی ، ویتامی است که بیشتر از همه از آن استفاده می کنیم. این ماده غذایی در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم پیچ و روغن های گیاهی مانند سویا و کلزا یافت می شود. ویتامین K2 (مناكینون) منشأ باكتریایی دارد و در محصولات با منشا animal حیوانی به مقدار مختلف وجود دارد. اما همچنین توسط میکروبیوتای روده تولید می شود ، گرچه ارزش غذایی آن همچنان نامشخص است.

نیاز به ویتامین K

به ندرت پیش می آید که فردی دچار کمبود ویتامین K شود . اگرچه اولین شواهد علمی نشان داده است که دریافت کم این ویتامین می تواند بر برخی از پارامترهای سلامتی تأثیر بگذارد (ارتباطی با انعقاد ندارد) ، اما این شواهد نیاز به استفاده از مکمل ها را توجیه نمی کند. یک رژیم غذایی سالم دوزهای مناسب مورد نیاز ما را تأمین می کند.

این را توسط Kyla Shea ، دانشمند در مرکز تحقیقات تغذیه انسانی ژان مایر USDA از دانشگاه تافتس (ماساچوست – ایالات متحده) و عضو تنها تیم تحقیقاتی در جهان است که تلاش خود را بر روی مطالعه این ویتامین متمرکز می کند. کار این تیم بیش از هر چیز هدف این است که بفهمد چگونه ویتامین K تأمین شده توسط غذا باعث تقویت پیری سالم می شود.

اولین هدف محققان ، تعریف دوز “مناسب” روزانه بود. شواهد علمی هنوز کمیاب اجازه نمی دهد که یک “توصیه شده” ثابت شود. برای مردان من بیش از 120 سال ، سهم مناسب 120 میکروگرم در روز ، در حالی که برای زنان و 120 . یک فنجان اسفناج خام تقریباً حاوی 250 میکروگرم فیلوکینون است. بیمارستان تحقیقاتی Humanitas در روززانو (میلان) نیاز روزانه به 140 میکروگرم برای یک بزرگسال را نشان می دهد ، با تکرار اینکه به طور معمول با یک رژیم غذایی طبیعی به دست می آید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *