ویتامین K چیست و در کجا یافت می شود

ویتامین K کمی شبیه آن بازیکنانی است که همیشه در تیم سهیم هستند ، اما هرگز خود را در زمین متوجه نمی شوند. در اینجا کسانی که تماشایی ترین نمایشنامه ها را می کنند برجسته می شوند. در بخش ویتامین ، قهرمانانی که همه ما به یاد می آوریم A ، B ، C ، D و / یا E. هستند اما ویتامین K نقش ثانویه ندارد. همچنین به علت کمک می کند برای حفظ سلامتی بدن – حتی به روشی کمتر شناخته شده و واضح.

عملکرد ویتامین K

همچنین به عنوان توجه داشته باشید نفتوکینون، به ویژه تضمین حق بسیار مهم است انعقاد خون. به عبارت ساده ، این مکانیسم بهبود زخم را متوقف می کند که خونریزی را متوقف می کند. این کشف به 90 سال پیش باز می گردد با تشکر از دانشمند دانمارکی ، هنریک دام (جایزه نوبل در سال 1943). این سد وقتی متوجه خونریزی بیش از حد در حیوانات می شود ، جوجه ها را در رژیم غذایی بدون کلسترول قرار می دهد. با درک عواقب ، متوجه شد که این به دلیل “تخلیه یک ترکیب ضد خونریزی“، که وی آن را ویتامین K (از کلمه دانمارکی” انعقاد “) نامید.

با این حال ، عملکردهای این ویتامین فراموش شده بسیار بیشتر خواهد بود و هنوز کشف نشده است. در چند دهه گذشته دانشمندان این موضوع را کشف کرده اند پروتئین های موجود در بسیاری از بافت های بدن ما نیز به ویتامین K بستگی دارد.. به عنوان مثال ، در بافت های شریانی به جلوگیری از آنها کمک می کند کلسیفیکاسیون، دلیل احتمالی سکته های قلبی. علاوه بر این ، از آنجا که پروتئین های مشابه در غضروف و استخوان وجود دارد ، ما همچنین در تلاش هستیم تا بفهمیم که چگونه آنها می توانند در فرآیند منجر به آرتروز نقش داشته باشند.

ویتامین K کجاست

همانند ویتامین B ، آنها نیز وجود دارند انواع مختلف ویتامین K. دانشمندان حداقل برخی را شناسایی کرده اند 12. نیازهای ما معمولاً به لطف یک رژیم غذایی متعادل برآورده می شود. آنجا ویتامین K1 (فیلوکینون) ، از منشا plant گیاهی ، همان چیزی است که ما بیشتر از آن استفاده می کنیم. این ماده در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم و در روغن های گیاهی مانند سویا و کلزا یافت می شود. آنجا ویتامین K2 (مناكینون) منشأ باكتریایی دارد و در محصولات با منشا animal حیوانی به مقدار مختلف وجود دارد. اما همچنین توسط میکروبیوتای روده تولید می شود ، گرچه ارزش غذایی آن همچنان نامشخص است.

نیاز به ویتامین K

به ندرت پیش می آید که فردی دچار ویتامین K شود.. اگرچه اولین شواهد علمی نشان داده است که مصرف کم این ویتامین ممکن است بر برخی از پارامترهای سلامتی تأثیر بگذارد (مربوط به لخته شدن نیست) ، اما این شواهد نیاز به استفاده از مکمل ها را توجیه نمی کند. یک رژیم غذایی سالم ، دوزهای دقیق مورد نیاز ما را تأمین می کند.

آن را تعریف می کند کایلا شی، دانشمندی در مرکز تحقیقات تغذیه انسانی ژان مایر USDA در دانشگاه تافتس (ماساچوست ، ایالات متحده آمریکا) و عضو تنها تیم تحقیقاتی در جهان است که تلاش خود را برای مطالعه این ویتامین متمرکز می کند. کار این تیم در درجه اول این است که بفهمد ویتامین K تهیه شده از طریق غذا به عنوان یک فایده دارد پیری سالم.

اولین هدفی که تیم به آن دست یافت تعریف از بود دوز روزانه “مناسب”. هنوز شواهد علمی کمیابی برای تعیین آنچه “توصیه می شود” وجود دارد. برای انسانمنn بیش از 18 سال ، سهم کافی است 120 میکروگرم در روز در حالی که برای زنان و در 90. یک فنجان اسفناج خام تقریباً حاوی 145 میکروگرم فیلوکوینون است. بیمارستان تحقیقاتی Humanitas در روزانو ، میلان ، نیاز روزانه 140 میکروگرم به ازای هر بزرگسال را بیان می کند و دوباره تأکید می کند که این امر معمولاً با یک رژیم غذایی طبیعی حاصل می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *