“من قهوه را دوست دارم. عطر همیشه به معنای خانواده بوده است.”

سنبل های ولنتاین
قهرمان

میلان – افرادی هستند که دوست دارند آن را به بار ببرند و ترجیح می دهند در آرامش خانه خود از آن لذت ببرند. نوشیدن قهوه در هر زمان و هر زمان از روز همیشه یک لحظه لذت است. هنر یا به سادگی یک عادت
برای دادن انرژی به روز شما ضروری است. همچنین برای والنتینا جیاکینی ، کاپیتان میلان و مهاجم تیم فوتبال زنان ایتالیا ، قهوه یک مراسم ضروری است که به لطف آن موقعیت مناسب را قبل از
هر بازی.

والنتینا جیاکینی: “من قهوه را دوست دارم”

به ویژه ، برای یک مسابقه سرنوشت ساز مانند فینال جام فوتبال زنان ایتالیا ، که روسونری روز یکشنبه ، 30 مه در استادیوم Mapei در Reggio Emilia به مصاف رم می رود: “من قهوه را دوست دارم. برای من ، رایحه آن همیشه بیش از هر چیز یک خانواده و یک عادت بوده است. اما نه تنها احساس گرما و راحتی که او می دهد ، آن را به یک لذت ضروری تبدیل می کند. ما ورزشکاران از مزایای کافئین در طول تمرین و مسابقات می دانیم ، به همین دلیل قبل از هر بازی بدون اسپرسوی خوب نمی توانم این کار را انجام دهم. برای من ضروری است که بالای انرژی ام باشم و در زمین بهترین نتیجه را بدهم. قهوه قبل از بازی یک روال ثابت است.

والنتینا جیاچینی متولد 1994 ، با بیش از 250 گل زده در زندگی حرفه ای خود یکی از درخشان ترین ستاره های فوتبال زنان ایتالیا است.

از اولین حضورش در سری A با آتالانتا در سن 16 سالگی تا زمان ورودش به صفوف میلان در سال 2018. والنتینا به لطف پای راست خارق العاده خود ، در تاریخ 28 مارس با به ثمر رساندن تعدادی گل در دربی برابر اینتر ، سه گل از آنها فقط در نیمه اول ، برابر با رکورد خوزه آلتافینی از سال 1960 ، وارد تاریخ فوتبال ایتالیا کرد و به خط نهایی 50 گل زده برای روسونری.

در یک سال پر از رویدادهای ورزشی ، که در آن شاهد خواهیم بود که ورزشکاران عالی رتبه کف دست خود را با رکوردها و مدال های جدید غنی می کنند ، ترکیب قهوه و ورزش برای زنان با جدیدترین شواهد علمی تایید بیشتری می یابد. مطالعه ای که در ژورنال انجمن بین المللی تغذیه ورزشی منتشر شده است ، اثرات کافئین بر عملکرد ورزشی ورزشکاران را بررسی می کند و تأیید می کند که چگونه مصرف این ماده ، به عنوان مثال از طریق قهوه ، عملکرد را به ویژه از نظر قدرت بهبود می بخشد.

این مطالعه تأیید بیشتر چگونگی کمک کافئین به بهبود عملکرد بدنی (اثر ارژوژنیک) در طیف وسیعی از مقاومت و قدرت است.

مصرف متوسط ​​قهوه ، معمولاً 3-5 فنجان در روز ، همانطور که توسط سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) در نظر خود در مورد ایمنی کافئین نشان داده شده است ، در ادبیات علمی با تعدادی از مزایای فیزیولوژیکی مرتبط است و ممکن است منجر به برخی از سالم و رژیم متعادل و سبک زندگی فعال.

جزئیات مطالعه

1. اثرات دوزهای مختلف کافئین بر حداکثر قدرت و استقامت در زنان عادت به کافئین. مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی. 2021؛ 18 (1): 25
– این مطالعه شامل 21 دانش آموز آموزش دیده در “آموزش مقاومت” است که هدف آن ایجاد قدرت عضلانی از طریق استفاده از ابزارهایی مانند هالتر ، دمبل ، دمبل و نوارهای الاستیک است. شرکت کنندگان با میانگین سنی 23 سال ، کافئین نیز به میزان معادل 6/2 ± 8/5 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن در روز مصرف کردند. در طول مطالعه دوسوکور ، ورزشکاران هر هفته سه جلسه آزمایشی را انجام می دهند که در آنها تست فشار نیمکت را ارزیابی می کنند تا مقاومت و 1-RM را ارزیابی کنند ، پارامتری که برای تعیین حداکثر بار قابل تحمل توسط یک نفر ، یک بار ، بدون هیچ گونه کمک خارجی.

– یک ساعت قبل از هر جلسه ، شرکت کنندگان از قرص ها یا قرص های دارونما حاوی دوزهای مختلف کافئین استفاده کردند (به ترتیب 3 میلی گرم در کیلوگرم ، حداقل میزان تأثیر بر عملکرد بدنی در طول تمرین استقامتی 6 را در نظر گرفتند ،
و 6 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن). نتایج نشان داد که ورزشکارانی که کافئین مصرف می کنند حداکثر قدرت و زمان تحت فشار خود را نسبت به افرادی که دارونما مصرف می کنند بیشتر نشان می دهند ، با افزایش قابل توجهی در افرادی که دوز بیشتری مصرف می کنند. بنابراین ، برای دوستداران قهوه ، ممکن است یک فنجان از قبل همسان شده برای بهبود عملکرد آنها توصیه شود.

منابع كتابشناختی
2. Goldstein E ، Jacobs PL ، Whitehurst M ، Penhollow T ، آنتونیو جی کافئین باعث تقویت قدرت بالای بدن در زنان آموزش دیده برای مقاومت می شود.
مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی. 2010؛ 7:18.
3. Wilk M، Krzysztofik M، Filip A، Zajac A، Del Coso J. اثرات دوز بالای کافئین بر حداکثر قدرت و عضله
استقامت در ورزشکاران عادت به کافئین. مواد مغذی 2019؛ 11: 1912.
4. پنل رژیم غذایی ، تغذیه و آلرژی EFSA (NDA) ، نظر علمی در مورد ایمنی کافئین ، مجله EFSA 2015؛
13 (5): 4102.
5. NS مهمان و دیگران وضعیت جامعه بین المللی تغذیه ورزشی: کافئین و ورزش ، مجله بین الملل
انجمن تغذیه ورزشی. 2021؛ 18 (1)
6. Del Coso J ، Salinero JJ ، González-Millán C ، Abián-Vicén J ، Pérez-González. اثرات دوز مصرفی بر روی نوشیدنی انرژی زا حاوی کافئین
در مورد کارایی عضله: طراحی اقدامات مختلف. مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی. 2012؛ 9:21.

کنسرسیوم تبلیغات قهوه

این شرکت ها شرکت هایی را تولید و عرضه می کنند که انواع مختلفی از قهوه بو داده ، قهوه بدون کافئین ، قهوه فوری و کپسول و غلاف قهوه و همچنین تولید کنندگان دستگاه های حرفه ای قهوه را تولید می کنند. برای بیش از 20 سال ، کنسرسیوم متعهد شده است که یک برنامه آموزشی و اطلاعاتی در مورد قهوه و کافئین و تأثیر آنها بر سلامتی را بر اساس شواهد علمی منتشر شده ارتقا دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر: Coffeeandhealth.org
Caffebenessere.it
کافه فیس بوک و سلامتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *