در این مطالعه آمده است که قهوه کمک می کند اما موقتی است

اثر بیداری کافئین نوشیدن قهوه قهوه و آنتی بیوتیک ها
چه مدت قهوه ما را بیدار نگه می دارد؟

میلان – همه ما نه تنها برای لذت خالص بلکه بیش از هر چیز قهوه می نوشیدیم تا از “اثر بیداری” آن استفاده کرده و ما را به کار برگردانیم. علم تأیید کرده است که این نوشیدنی هنگامی که باید کمی خستگی را از بین ببرید واقعاً پشتیبانی می کند ، اما یک مطالعه اخیر یافته دیگری را نیز اضافه کرد: این عمل با گذشت زمان منقضی می شود. ما جزئیات آن را از notiziesci Scientifiche.it می خوانیم.

اثر بیداری ، بله ، اما برای چه مدت؟

یک مطالعه جدید اکنون آن را ثابت کرده است: قهوه به خنثی کردن ، به طور طبیعی به طور موقت ، اثر کاهش خواب بر عملکرد شناختی. نتیجه گیری از یک مطالعه جدید منتشر شده در Progress in Neuro-Psychopharmacology و Biological Psychiatry است که تأیید می کند که کافئین در هنگام تجمع خواب از دست رفته ، به عنوان مثال پس از یک هفته شلوغ خاص یا بعد از آن ، اثر متضادی در کاهش توجه به عملکردهای شناختی دارد دوره ای که خواب کافی نبود.

اما این مطالعه نشان داد که قهوه کافئین اثر موقت دارد

محققان این مطالعه را بر روی 26 شرکت کننده انجام دادند که همگی ژنوتیپ خاصی از ژن رمزگذار گیرنده آدنوزین A2A دارند ، ژنوتیپی که در 35٪ افراد در جمعیت اروپا وجود دارد. این افراد از نظر ژنتیکی به کافئین حساس هستند ، محققان دقیقاً برای جلوگیری از مواجهه با افرادی که حتی تا حدی نسبت به کافئین حساس نیستند ، انتخاب شده اند.

شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: کسانی که قهوه بدون کافئین می نوشیدند و کسانی که مجبور به نوشیدن قهوه بدون کافئین بودند

این آزمایش پنج روز به طول انجامید و تمام شرکت کنندگان ساعت خواب محدودی داشتند (آنها می توانستند حداکثر 5 ساعت در شب بخوابند). آزمون های عملکرد شناختی عملکرد فعالیت های مختلف مانند هوشیاری ، زمان واکنش ، دقت و حافظه را بررسی می کنند.

بعد از سه یا چهار روز خواب محدود و در روز پنجم و آخر ، هیچ تفاوتی در اختلال شناختی بین کسانی که قهوه کافئین می نوشیدند و کسانی که قهوه بدون کافئین می نوشیدند وجود نداشت.
به گفته دنیس لانگ ، یکی از نویسندگان این مطالعه ، این نتایج نشان می دهد که گرچه قهوه در واقع می تواند اثرات بی خوابی بر فعالیت شناختی را کاهش دهد ، اما این اثرات فقط برای چند روز ادامه دارد ، نه مدت طولانی.

به طور کلی ، اگر هفته ها خواب کافی ندارید ، ادامه نوشیدن قهوه برای جبران کمبود خواب بعد از چند روز بی فایده می شود: “مطالعه ما نشان می دهد که مصرف متوسط ​​قهوه می تواند برخی از عواقب کاهش خواب را برای یک فرد کاهش دهد چند روز ، اما این در طولانی مدت جایگزین خواب خوب نیست.

اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع از لینک:

قهوه به طور موثری باعث کاهش ضعف توجه در حامل های ADORA2A در آلل های C / C در هنگام محدودیت مزمن خواب می شود – ScienceDirect (IA) (DOI: 10.1016 / j.pnpbp.2020.110232)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *