تخمه آفتابگردان: خواص و فواید آن

من دانه های آفتابگردان از آفتابگردان معمولی استخراج می شوند (هلیانتوس آنوس) اگرچه در آشپزخانه منازل ما کاربرد خاصی ندارند اما می توان آنها را تبدیل کرد یک صبحانه خوشمزه یا یک افزودنی خوشمزه به آماده سازی های دیگر از نظر فنی ، “دانه های” آفتابگردان “میوه” را تشکیل می دهند از گیاه است ، اما به دلیل شکل آنها معمولاً بذر نامیده می شود. چگونه دانه های روغنی آنها همچنین می توانند روغن معمول استفاده کنند مانند جایگزین روغن زیتون یا با روغن های سرخ کردنی. اما خواص بذر چیست؟ بیایید با هم آنها را ببینیم.

خواص دانه های آفتابگردان

دانه های آفتابگردان مانند سایر دانه های روغنی هستند سرشار از چربی و کالری است. 100 گرم بذر حدوداً کالری دریافت می کند 580 کیلوکالری 50٪ از دانه ها از چربی تشکیل شده است. بیشتر آنها چربی های “خوبی” هستند چند غیراشباع (حدود 23٪) ه اشباع نشده (حدود 19٪). چربی های “بد” اشباع شده فقط یک قسمت کوچک را نشان می دهد ، برای . دانه های آفتابگردان همچنین حاوی مقادیر خوبی فیبر و پروتئین هستند. من هم هستم سرشار از مواد معدنی برای بدن انسان به عنوان منیزیم و آهن مفید است و همچنین حاوی مقادیر زیادی فسفر ، سلنیوم ، منگنز ، روی و مس است. دانه ها همچنین حاوی مقادیر خوبی از ویتامین ها B1 ، B2 ، B3 ، B6 ، A ، ed E.

آیا آنها برای سلامتی شما مفید هستند؟

مطالعات نشان می دهد که خوردن تخمه آفتابگردان می تواند فوایدی برای بدن داشته باشد. به طور خاص ، برای کاهش خطر توسعه مشکلات فشار خون یا سیستم قلبی عروقی. به ویژه به دلیل وجود فنل و تانن ، از کیفیت خوبی برخوردار هستند خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی. به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی خوب کمک خوبی به آنها می شود پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن

موارد منع مصرف دانه های آفتابگردان

دانه های آفتابگردان اگرچه سرشار از مواد مغذی هستند کالری بالا بنابراین مهم است مصرف متوسط اگر سعی در کنترل وزن داریم. اگر دانه ها بخشی از بسته صبحانه هستند ، مهم است که احتمال آن را در نظر بگیریم مصرف زیاد نمک. مانند سایر مواد غذایی ، تکامل این دانه ها نیز امکان پذیر است آلرژی یا عدم تحمل و بنابراین همیشه توصیه می شود قبل از مصرف توجه ویژه ای داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *