9 گزینه برای قند ، سالم ، اما هنوز هم خوشمزه است

چندین گزینه جایگزین برای شکر ، کم و بیش شناخته شده است ، از جمله استویا ، زایلیتول و عسل. هر یک از جایگزین های قند برای مقدار کمتری از قند یا کالری و همچنین برای مقدار بیشتری از مواد مغذی مفید و آنتی اکسیدان ها با دومی متفاوت است.

شکر یک ماده غذایی بحث برانگیز است. بسیاری از تحقیقات در مورد خطر آن و عواقبی که مصرف بیش از حد شکر می تواند به توافق برسند ، توافق دارند. با این وجود مواد جایگزین برای شیرین کردن غذاها بدون اضافه کردن شکر وجود دارد.

در اینجا 9 گزینه برای قند وجود دارد:

  • ) استویا: طبیعی است 22٪ ، حاوی صفر کالری است و هیچ اثر منفی شناخته شده ای برای سلامتی ندارد ؛ نشان داده شده است که قند خون و فشار خون را کاهش می دهد ؛

xylitol: حاوی ٪ کالری کمتری از قند؛ خورده شده در اعتدال به طور کلی بی خطر است ، اما زایلیتول می تواند برای سگها بسیار سمی باشد ؛

اریتریتول: اریتریتول تقریباً مشابه قند است ، اما فقط 6٪ کالری دارد. با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا به افزایش وزن کمک می کند مورد نیاز است

شیرین کننده میوه راهب: این شیرین کننده از میوه راهب استخراج می شود ، یک میوه گرد کوچک در جنوب شرقی آسیا است. این جایگزین طبیعی دارای کالری صفر است و 38 – 250 بار شیرین تر از شکر؛ این یک جایگزین سالم و سالم برای قند است ، اما برای درک کامل فواید سلامتی آن ، مطالعات بیشتری لازم است.

  • شربت قورباغه: از گیاه یاکون ، در اصل از آمریکای جنوبی استخراج می شود. طعم شیرینی دارد ، از رنگ تیره و دارای قوام ضخیم شبیه به ملاس است. شربت یاکون حاوی یک سوم کالری قند طبیعی است ؛
  • شکر نارگیل: از شیره نخل نارگیل استخراج می شود. این ماده حاوی برخی مواد مغذی از جمله آهن ، روی ، کلسیم و پتاسیم و همچنین آنتی اکسیدان ها است. شکر نارگیل مقدار کمی فیبر و مواد مغذی دارد ، اما سرشار از فروکتوز است و باید در حد اعتدال مصرف شود ؛

  • عسل: حاوی اثری از ویتامین ها و مواد معدنی ، و همچنین به وفور آنتی اکسیدان های مفید است ، اما هنوز هم شکر است و به همین دلیل باید ، در حد اعتدال مصرف شود ؛
  • شربت d 'افرا: یک مایع غلیظ و قندی است که با پختن شیره افرا به دست می آید. این ماده حاوی مقادیر نسبتاً معدنی از جمله کلسیم ، پتاسیم ، آهن ، روی و منگنز است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به عسل است ، اما مقدار قند با وجود داشتن یک شاخص گلیسمی کمی پایین تر از قند طبیعی ، حاوی مصرف متوسط ​​است ؛

    ملاس: یک مایع شیرین ، به رنگ قهوه ای ، با قوام متراکم و شربت است. با جوشاندن نیشکر یا آب چغندر قند به دست می آید. حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین چندین آنتی اکسیدان است. علاوه بر این ، مقدار بالای آهن ، پتاسیم و کلسیم آن می توانند از سلامت استخوان و قلب بهره مند شوند. به طور کلی ، ملاس جایگزین خوبی برای قند تصفیه شده است ، اما مصرف آن باید محدود باشد ، زیرا هنوز نوعی قند است.

    گزینه های جالب با شکر و همه را امتحان کنید ، به خصوص کمتر شناخته شده. با این وجود ، همیشه به اطلاعات ارائه شده توجه کنید ، به ویژه در مواردی که محتوای قندها در محصولات جایگزین هنوز هم قابل توجه است.

    REDAZIONE 2020

    2020

    گفتن و توضیح مواد غذایی ، پایداری ، طبیعت و سلامتی. هدفی که آسانتر از آنچه گفته می شود ، انجام می شود ، اما در پیش نویس inNaturale این چالش هایی نیست که دلسرد شود. ما گروهی از جوانان گره خورده هستیم که به دنبال خدمات کاملی هستیم ، آماده هستیم تا آخرین اخبار و خاص ترین داستانها را برای شما تعریف کنیم.

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *