چرا خوردن ماهی خوب است؟

ماهی ماهی با گوشت سفید به طور خاص ، دارای چربی کمتری نسبت به به سایر منابع پروتئینی حیوانی و ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. از آنجا که بدن انسان نمی تواند مقادیر قابل توجهی از این مواد مغذی اساسی را تولید کند ، ماهی بخش مهمی از رژیم غذایی است.

چرا امگا 3 برای سلامتی مفید است؟

تعداد فزاینده ای از مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 مزایای بهداشتی بی شماری را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، در بین مزایایی که بیشتر به امگا 3 نسبت داده می شود:

  • با ایفای نقشی در تنظیم لخته شدن خون و انقباض عروق می تواند به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند.
  • برای رشد عصبی قبل از تولد و بعد از تولد بسیار مهم است ؛
  • می تواند التهاب بافت را کاهش دهد و علائم آرتریت روماتوئید ؛
  • ممکن است نقش مهمی در آریتمی قلبی (ضربان قلب نامنظم) داشته باشد ؛
  • می تواند به افسردگی در بیماران کمک کند ؛
  • امگا 3

    که در ماهی (EPA و DHA) یافت می شود بیشترین مزایای سلامتی را دارد. ماهی با محتوای بالای امگا 3 و در عین حال با محتوای کم آلاینده های زیست محیطی و زیست محیطی شامل:

    • ماهی آزاد آلاسکا ،
  • کاراکتر قطبی ،
  • ماهی خال مخالی آتلانتیک ،

  • ساردین
  • انچوی ها ،
  • ماهی قزل آلای رنگین کمان ،
  • ماهی تن زرد.
  • چگونه امگا 3 مصرف کنیم؟

    علاوه بر خوردن ماهی ، راه دیگری برای مصرف اسیدهای چرب امگا 3 مصرف مکمل ها است. روغن روغن ماهي از ماهي هاي مختلفي كه معمولاً مي توانيم آنچن هاي پرو ) را دريافت كنيم از ماهي هاي مختلفي است. توجه داشته باشید که آلاینده هایی مانند PCB درست مانند ماهی در روغن ماهی جمع می شوند ، بنابراین خرید مکمل های مبتنی بر روغن ماهی (مانند کپسول های معمول) مهم است. خالص است.

    کدام مواد غذایی حاوی امگا 3 هستند؟

    منابع جایگزین امگا 3 می تواند دانه کتان ، گردو و جوانه گندم باشد. اگرچه آنها به نظر می رسند ، آنها به همان اندازه امگا 3 موجود در ماهی ، صدف و جلبک دریایی ، همان فواید سلامتی را ندارند.

    آیا خوردن بیش از حد ماهی خطرناک است؟

    ماهی ماهی به طور کلی منبع غذای سالم است و می توان با اطمینان در این غذاها مصرف کرد. بیشتر موارد اما بسته به سن و شرایط ، برخی افراد باید میزان ماهی هایی که می خورند را محدود کنند. در حقیقت ، آلودگی احتمالی ماهی نباید دست کم گرفت.

    برای کودکان و زنان در سن باروری ، مصرف بیش از حد ماهی آلوده به جیوه می تواند بر رشد کودک تأثیر بگذارد. افرادی که در خطر بالای بیماری قلبی عروقی دارند باید خطر ابتلا به ماهی زیاد در PCB را با مزایای خوردن ماهی زیاد در امگا 3 وزن کنند ، در این صورت فواید امگا 3 می تواند از خطر عوارض سلامتی بیشتر باشد.

    خبر خوب این است که گزینه های مختلفی وجود دارد ماهی های آلوده بسیار کم و امگا 3 زیاد است (به لیست بالا مراجعه کنید) ، بنابراین نیازی به تهدید در خوردن ماهی آلوده نیست.

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *