هر آنچه می خواهید در مورد مصرف کافئین بدانید

بلورهای کافئین در زیر میکروسکوپ الکترونی
بلورهای کافئین در زیر میکروسکوپ الکترونی

میلان – ما مستقیماً از وب سایت Efsa (سازمان ایمنی غذایی اروپا) گزارش می دهیم ، یک مطالعه عمیق با هدف هر کسی که تردید دارد دوزهای صحیح کافئین را با توجه به سن ، سلامت و زمینه مصرف کند. اتحادیه اروپا ، مستقر در پارما ، ایتالیا ، اطلاعات بسیار خاصی را که ما به اشتراک می گذاریم منتشر می کند.

Efsa مصرف کافئین را روشن می کند

افصا
آنچه EFSA در مورد کافئین می گوید

کافئین یک ترکیب شیمیایی است که به طور طبیعی در قسمت های گیاهی مانند دانه های قهوه و کاکائو ، برگ چای ، میوه های گوارانا و مغزهای کولا یافت می شود. مدتهاست که توسط انسان مصرف می شود.

کافئین معمولاً به غذاهای مختلفی مانند کالاهای پخته شده ، بستنی ، شیرینی و نوشیدنی های حاوی کولا اضافه می شود. کافئین در نوشیدنی های به اصطلاح انرژی زا به همراه سایر مواد مانند تورین و گلوکورونولاکتون نیز وجود دارد. این ماده همچنین همراه با سینفرین در برخی از مکمل های غذایی به عنوان محصولات کاهش وزن و تقویت کننده های ورزشی فروخته می شود. برخی از داروها و مواد آرایشی حاوی کافئین نیز هستند.

در انسان ، مصرف کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و در دوزهای متوسط ​​با کاهش خواب آلودگی وضوح ذهنی را افزایش می دهد.

آخرین اخبار

در ماه مه 2015 ، EFSA یک نظر علمی در مورد ایمنی کافئین منتشر کرد. این نظر مقادیر مصرف حاد و روزانه را که برای کل افراد سالم مشکلی در ایجاد ایمنی ایجاد نمی کند محاسبه می کند. این نظر همچنین به مصرف کافئین از هر منبع غذایی در رابطه با ورزش و خطرات احتمالی مصرف کافئین در ارتباط با الکل ، سایر مواد موجود در نوشیدنی های انرژی زا و سینفرین ، ماده ای که به طور فزاینده ای در مکمل ها استفاده می شود ، پرداخته است. غذا.

کافئین: کافئین: EFSA میزان ایمنی هنگام مصرف را محاسبه می کند
ارزیابی خطر توسط EFSA توضیح داده شده است: کافئین
نظر علمی در مورد ایمنی کافئین

سوالات متداول 1. ارزیابی EFSA برای چیست؟

نظر علمی EFSA در مورد ایمنی کافئین ، اثرات سو possible احتمالی مصرف کافئین از هر منبع غذایی ، از جمله مکمل ها را برای سلامتی بررسی می کند:

– در جمعیت سالم به طور کلی و در گروه های خاص مانند کودکان ، نوجوانان ، بزرگسالان ، افراد مسن ، زنان باردار و زنان شیرده و همچنین افرادی که فعالیت بدنی دارند.
در ارتباط با سایر مواد موجود در “نوشیدنی های انرژی زا” (گلوکورونولاکتون و تورین) ، الکل یا سینفرین.

این اثرات مضر احتمالی کافئین را بررسی نمی کند:

در گروه هایی از جمعیت با آسیب شناسی ؛
در رابطه با مواد مخدر و / یا سو abuse مصرف مواد مخدر.
در رابطه با دوزهای الکل که به خودی خود خطر سلامتی دارند (به عنوان مثال ، در مورد بارداری یا سو abuse مصرف الکل برای مدت زمان کوتاهی مصرف می شود).

2. چه مقدار کافئین مصرف می کنیم؟
متوسط ​​مصرف روزانه ، اگرچه از کشور عضو متفاوت است ، اما در محدوده های زیر گنجانده شده است:

در بیشتر مطالعاتی که داده های آنها در بانک اطلاعاتی مصرف مواد غذایی Efsa ترکیب شده است ، منبع غالب کافئین برای بزرگسالان قهوه است که بین 40 تا 94 درصد کل مصرف را تشکیل می دهد. در ایرلند و انگلستان منبع اصلی چای است که به ترتیب 59٪ کل مصرف کافئین در اولی و 57٪ در دومی را تشکیل می دهد.

در سهم منابع مختلف غذایی از میزان کل کافئین مصرفی توسط نوجوانان ، اختلافات زیادی بین کشورها وجود دارد. شکلات منبع اصلی یک در شش مطالعه ، قهوه در چهار مطالعه ، نوشیدنی های کولا در سه مورد و چای در دو مورد است. در بیشتر کشورها ، شکلات (که شامل نوشیدنیهای مبتنی بر کاکائو نیز می باشد) منبع اصلی کافئین برای کودکان 3 تا 10 ساله و به دنبال آن چای و کولا است.

یکی از دلایل تفاوت در میزان مصرف – جدا از عادات فرهنگی – غلظت متفاوت کافئین در برخی غذاها است. غلظت نوشیدنی های حاوی قهوه به روند تولید ، انواع دانه های قهوه استفاده شده و روش های تهیه بستگی دارد (به عنوان مثال قهوه آمریکایی ، اسپرسو). میزان موجود در نوشیدنی های پایه کاکائو بسته به میزان و نوع کاکائو مورد استفاده در مارک های مختلف متفاوت است.

3. EFSA چگونه سطح مصرف را محاسبه می کند؟

ابتدا ، EFSA از یک مطالعه که در انگلیس برای محاسبه میزان کافئین در غذاهای مختلف انجام شد ، استفاده کرد. این مطالعه حاوی اطلاعاتی در مورد غلظت کافئین موجود در 400 نمونه چای (برگ ، فیلتر ، دستگاه خودکار و فوری) و قهوه (قهوه فیلتر ، دستگاه فروش ، اسپرسو و قهوه فوری) تهیه شده در خانه ، محل کار یا خریداری شده در بارها و سایر خرده فروشی ها برای غذاهایی که در مطالعه انگلستان میزان کافئین گزارش نشده است ، به طور متوسط ​​از سایر مطالعات نماینده ، به استثنای ‘نوشیدنی های انرژی زا’ ، که غلظت کافئین (320 میلی گرم در لیتر) از محبوب ترین مارک ها برای آنها انتخاب شده است ، استفاده شده است. .

بنابراین ، از بانک اطلاعاتی مصرف غذای EFSA برای محاسبه میزان دریافت کافئین از طریق غذا و نوشیدنی استفاده شد. این پایگاه داده حاوی داده های 39 نظرسنجی است که در 22 کشور اروپایی بر روی 66،531 شرکت کننده انجام شده است. در این مطالعات اطلاعاتی در مورد مصرف مکمل های کافئین دار گزارش نشده است. گزارش EFSA از سال 2013 برای محاسبه مصرف حاد کافئین از طریق “نوشیدنی های انرژی زا” در بزرگسالان استفاده شد.

4- چه مقدار کافئین می توانیم با خیال راحت مصرف کنیم؟

بر اساس داده های موجود ، پانل EFSA رژیم غذایی ، تغذیه و آلرژی (NDA) به نتایج زیر رسید:

بزرگسالان

دوزهای کافئین حداکثر تا 200 میلی گرم ، تقریباً 3 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن (میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن) از هر منبع باعث ایجاد نگرانی در مورد ایمنی افراد مسن و جمعیت سالم به طور کلی نمی شود. همین مقدار کافئین جای نگرانی نیست ، حتی اگر در شرایط عادی محیطی کمتر از دو ساعت قبل از ورزش شدید مصرف شود. هیچ مطالعه ای روی افراد باردار یا میانسال / سالخورده که ورزشهای سنگین انجام می دهند وجود ندارد.

تک دوزهای 100 میلی گرم (تقریباً 4/1 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن) کافئین ممکن است در طول مدت و کیفیت خواب در برخی از بزرگسالان تأثیر بگذارد ، به خصوص اگر کمی قبل از خواب مصرف شود.

مصرف کافئین تا 400 میلی گرم در روز (تقریباً 5/7 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن در روز) که در طول روز مصرف می شود ، برای بزرگسالان سالم در جمعیت عمومی ، به استثنای زنان در دوران بارداری ، نگرانی ایمنی ایجاد نمی کند.

زنان باردار / شیرده

مقدار کافئین تا 200 میلی گرم در روز از هر منبع مصرفی در طول روز ، نگرانی برای سلامت جنین ایجاد نمی کند.

کودکان و نوجوانان

دوزهای کافئین کافئین که یکی از دغدغه های بزرگسالان محسوب می شود (3 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز) ، می تواند در کودکان نیز استفاده شود ، زیرا میزان متابولیسم کافئین در کودکان و نوجوانان حداقل برابر با بزرگسالان است و در دسترس است. مطالعات در مورد اثرات حاد کافئین بر اضطراب و رفتار در کودکان و نوجوانان این سطح را تأیید می کند. سطح ایمنی 3 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز برای مصرف طبیعی کافئین توسط کودکان و نوجوانان پیشنهاد می شود.

5- مقدار کافئین در انواع مختلف غذا و نوشیدنی چقدر است؟
محتوای کافئین و اندازه آن از کشوری به کشور دیگر و همچنین در داخل آنها متفاوت است ، اما می توان از دستورالعمل های زیر به عنوان راهنما استفاده کرد:

همه ارقام تقریبی است ، زیرا محتوای کافئین و اندازه سهم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

6. آیا مصرف کافئین با سایر اجزای “نوشیدنی های انرژی زا” و / یا الکل باعث اثرات مضر می شود؟

مصرف سایر اجزای “نوشیدنی های انرژی زا” با غلظت هایی که به طور معمول در این نوع نوشیدنی ها یافت می شود ، تاثیری بر دوزهای کافئین کافئین تا 200 میلی گرم ندارد.

مصرف الکل در دوزهای حداکثر 0.65 گرم بر کیلوگرم وزن بدن ، که منجر به محتوای الکل در خون در حدود 0.08 0.0 می شود (سطحی که رانندگی در آن در بسیاری از کشورها ممنوع است) بر ایمنی تأثیری نخواهد داشت. تک دوز کافئین تا 200 میلی گرم تا این میزان مصرف ، بعید است که کافئین درک ذهنی مسمومیت با الکل را مخفی کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *