موز: خواص ، کالری ، فواید و موارد منع مصرف

میوه عجیب و غریب مورد علاقه بسیاری ، موز سرشار از خواص و فواید

برای سلامتی. متعلق به خانواده Musaceae Musaceae ، این میوه منشأ گرمسیری دارد و امروزه در بیشتر نقاط جهان کشت می شود. دارای پوستی زرد – گاه به رنگ سبز – در حالی که در داخل ، یک خمیر سفید و طعم شیرین می یابیم که معمولاً به صورت خام خورده می شود. اما چه مقدار کالری موز دارد؟ و موارد منع مصرف آن چیست؟

خواص موز 2011

خواص موز بیشمار است ، در حقیقت آنها حاوی چندین ماده مغذی اساسی با خواص مفید باورنکردنی برای سلامتی. موز منبع عالی ویتامین ویتامین ها و املاح معدنی مانند ویتامین های گروه B ، ویتامین C ، پتاسیم ، منیزیم و فسفر ، علاوه بر پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبرهایی مانند پکتین.

مزایای موز

فواید موز بسیار است. همانطور که توسط یک مطالعه توسط گروه پزشکی و رادیولوژی (پزشکی هسته ای) از دانشگاه ایالتی نیویورک نشان داده شده است تحت عنوان “ مصرف پکتین مداوم: تأثیر بر تخلیه معده و تحمل گلوکز در بیماران دیابتی غیر وابسته به انسولین ” به لطف محتوای پکتین ، موزها می توانند در تعدیل قند خون ، کاهش اشتها و کاهش سرعت خالی شدن معده. البته این امر در مورد افرادی که از دیابت رنج می برند صدق نمی کند ، که باید از خوردن این میوه پرهیز کنند – خصوصاً هنگام رسیده – یا مصرف آن را محدود کنید حس سیری به دلیل وجود نشاسته مقاوم است ، نوعی کربوهیدرات موجود در موز – به ویژه هنگامی که آنها غیرقانونی تر باشند – که به عنوان فیبر محلول عمل می کند و یک حس کامل بودن بعد از غذا را به شما می دهد.

موز می تواند به بهبود هضم کمک کند: غذاهای رسیده رسیده کمتری حاوی نشاسته مقاوم هستند. و پکتین ، دو فیبر رژیم غذایی که به عنوان prebiotics عمل می کنند و به رشد باکتری های روده مفید کمک می کنند ، همانطور که توسط Healthline گزارش شده است. موز نیز در صورت فعالیت بدنی برای مصرف بسیار عالی است: خوردن موز می تواند در کاهش گرفتگی عضلات و درد ناشی از ورزش کمک کند.

پتاسیم موجود در موز برای سلامت قلب ، به ویژه برای کنترل فشار خون ضروری است: همانطور که توسط چندین مطالعه گزارش شده توسط Healthline و با تجزیه و تحلیل 2011 منتشر شده در مجله دانشکده قلب و عروق آمریکا ، پتاسیم خطر ابتلا به را کاهش می دهد بیماری های مرتبط با قلب – مانند حمله قلبی و سکته مغزی – بدون اینکه فراموش کنیم موزها کم سدیم و سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله کاتچین ها و دوپامین هستند.

موز و کالری آن 2011

حاوی آب کمتری از بیشتر میوه ها ، موز میوه ای است که بیشتر کالری به ارمغان می آورد: در واقع ، ما در حال صحبت کردن در مورد هستیم کالری برای موز د اندازه متوسط بنابراین ، میوه ای است که باید در حد اعتدال مصرف شود ، اما به دلیل فواید بیشمار آن ، در صورت گنجاندن در رژیم غذایی ، می تواند بسیار مفید باشد. ایده آل این است که یک روز در روز ، ترجیحا به عنوان میان وعده یا صبح بخورید.

موارد منع مصرف موز

سرانجام ، آیا موز موارد منع مصرف دارد؟ این امکان وجود دارد که در صورت مصرف برخی داروهای خاص – مانند بتا بلاکرها – یا زخم معده و دیابت: در مورد دوم – همانطور که در بالا ذکر شد – ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. مصرف بیش از حد موز موز یا حداقل ، متوسط ​​و محدود به میوه های غیرمجاز ، زیرا اینها از شاخص گلیسمی پایین تری برخوردار هستند. علاوه بر این ، ممکن است آلرژی در افراد مستعد بروز کند.

به خاطر داشته باشید که از پزشک خود مشاوره بگیرید که با دانستن مورد خاص شما ، بتواند به شما بهترین توصیه را در مورد مصرف موز .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *