غذاهای ضد استرس: در اینجا چه باید خورد

غذاهایی وجود دارد که می توانند خاصیت ضد استرس داشته باشند. در میان آنها تخم مرغ matcha ، کنگر فرنگی ، تخم مرغ ) ، تخمه آفتابگردان ، نخود ، کلم بروکلی و دیگران ، همه در زیر شرح داده شده است.

در اینجا برخی از غذاهای اصلی و نوشیدنی هایی که می توانند خاصیت ضد استرس داشته باشند:

پودر مچا

این پودر چای سبز است و سرشار از L-theanine ، یک اسید آمینه غیر پروتئین با خواص ضد استرس قدرتمند است. در مقایسه با دیگر چای های سبز مقدار این اسید آمینه بیشتر است زیرا برگهای این چای سبز در سایه رشد می کنند.

چغندر چارد

چغندرهای ساحل که به آنها چغندر یا دنده نیز گفته می شود دارای برگهای سبز بزرگی هستند و سرشار از مواد مغذی هستند که با استرس مبارزه می کنند.

فقط 36 گرم خرد شده پخته شده حاوی ٪ مصرف توصیه شده منیزیم ، که نقش مهمی در پاسخ به استرس بدن دارد.

سیب زمینی شیرین

خوردن سیب زمینی شیرین می تواند به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک کند. آنها همچنین سرشار از ویتامین C و پتاسیم هستند که در برابر استرس مفید هستند.

کنگر فرنگی 175

کنگر فرنگی منبع عالی فیبر است و سرشار از prebiotics است که می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند.

کنگر فرنگی همچنین غنی از پتاسیم ، منیزیم و ویتامین های C و K ، همه برای پاسخ سالم به استرس ضروری است.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها برای پاسخ سالم به استرس است.

ماهی چرب

)

ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی ، شاه ماهی ، ماهی سالمون و ساردین به طور باورنکردنی سرشار از چربی های امگا 3 و ویتامین D هستند ، مواد مغذی که به نظر می رسد به شما کمک می کند سطح استرس را کاهش داده و خلق و خوی را بهبود ببخشید.

جعفری

جعفری سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد را خنثی کرده و در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

خورشید

دانه آفتابگردان منبع غنی ویتامین E است که برای سلامت روان ضروری است.

بذور آفتابگردان همچنین دارای سایر مواد مغذی کاهش دهنده استرس از جمله منیزیم ، منگنز ، سلنیوم ، روی ، ویتامین های گروه B و مس است.

کلم بروکلی

)

سبزیجات صلیبی مانند کلم بروکلی برخی از غلیظ ترین منابع غذایی مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین C هستند که می توانند به مبارزه با علائم افسردگی کمک کنند.

نخود 175

نخود سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است با استرس ، از جمله منیزیم ، پتاسیم ، ویتامین های گروه B ، روی ، سلنیوم ، منگنز و مس مبارزه می کنند.

بابونه

بابونه همیشه مورد استفاده قرار می گیرد تا به طور طبیعی سطح استرس را کاهش دهد. این خواب را آشتی می دهد و علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.

زغال اخته

زغال اخته سرشار از فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی است که دارای اثرات ضد التهابی و محافظت محافظتی عصبی هستند. آنها می توانند به کاهش التهاب ناشی از استرس کمک کنند و در برابر آسیب سلولی ناشی از استرس محافظت کنند.

غذاهای بیشمار می توانند متحدین بسیار با ارزش در مبارزه با استرس باشند . از این رو مهم است که آنها را بشناسید و سپس تا حد امکان به یکپارچگی مواد اولیه ، به ویژه در فرآیند پخت و پز ، احترام بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *