غذاهای حاوی کافئین کدامند و هر روز مقدار کافئین برای بدن مفید است؟

که در قسمت اول این مقاله ما در مورد آن صحبت کردیم کافئین گاهی اوقات به دلیل اثرات منفی این در عناوین خبری بود ، اما در واقع کافئین دارای خواص و فواید زیادی برای بدن است. آیا تو درباره آن ها میدانی؟ بنابراین بیایید بررسی کنیم که کافئین چیست ، چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد و دقیقاً منظور ما از گفتن اینکه یک فرد مقدار زیادی مصرف می کند منظور ماست. غذاهای حاوی کافئین چیست و مردم عادی و افرادی که مانند زنان باردار دوست دارند در طول روز چه مقدار کافئین مصرف کنند؟ قسمت دوم این مقاله در مجله قهوه خواهد شد خواندن.

آیا آنها به فواید کافئین برای سلامتی اعتقاد دارند؟

پاسخ بله است! کافئین خواص و فواید زیادی برای بدن دارد. اما همچنین دانستن چگونگی جلوگیری از تأثیرات منفی و آسیب کافئین نیز بسیار مهم است.

اینستاگرام قهوه است

خواص کافئین برای محافظت در برابر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2

چندین مطالعه نشان می دهد که کافئین نه تنها خطر بیماری قلبی را افزایش نمی دهد بلکه باعث کاهش آن می شود. مطالعات نشان می دهد که مردان و زنانی که بین یک تا چهار فنجان قهوه در روز می نوشند 16-16٪ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

همچنین شواهدی وجود دارد که کافئین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.اطلاعات نشان می دهد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 به ازای هر 200 میلی گرم کافئین در روز حدود 14 درصد کاهش می یابد. ثابت شده است که قهوه بدون کافئین نیز همین تأثیر را دارد.

کافئین با همکاران

تحقیقات نشان می دهد نوشیدن مقادیر متوسط ​​قهوه در محل کار قبل از کار گروهی در واقع باعث افزایش بهره وری فرد می شود. علاوه بر این ، افرادی که قبل از کار قهوه می نوشیدند در واقع دید مثبت تری به بهره وری همکاران خود داشتند. ما می توانیم این واقعیت را متمرکز کنیم که کافئین هوشیاری فرد را افزایش می دهد و بنابراین می تواند به شما امکان دهد توجه بیشتری به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد داشته باشید.

کافئین می تواند عملکرد مغز و روحیه را بهبود بخشد

همانطور که قبلا ذکر شد ، کافئین ضمن افزایش تولید دوپامین و نوراپی نفرین ، اثر آدنوزین را کاهش می دهد. اعتقاد بر این است که تأثیر مثبتی بر خلق و خو و درک شما دارد. مطالعات نشان می دهد که بین افزایش مصرف قهوه و کاهش خطر خودکشی رابطه وجود دارد. نوشیدن بین دو تا سه فنجان قهوه در روز می تواند خطر خودکشی را تا 45٪ کاهش دهد.

به نظر می رسد حتی هنگام ابتلا به افسردگی ، کافئین خطر افسردگی را کاهش می دهد ، اما برای نتیجه گیری کلی تر ، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

بیماری آلزایمر و پارکینسون

مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف کافئین در طول زندگی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. همچنین مطالعات نشان می دهد افرادی که قهوه بیشتری می نوشند کمتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون قرار دارند.

کدام غذاها کافئین دارند؟

کدام غذاها کافئین دارند؟

قهوه

قابل توجه ترین نوشیدنی در این لیست غذاهای حاوی کافئین هستند. میزان کافئین موجود در هر فنجان به نوع دانه های قهوه شما استفاده می کند. به طور متوسط ​​در هر فنجان قهوه 95 میلی گرم کافئین دریافت می کنید.

قهوه بدون کافئین یا بدون کافئین

اگرچه فکر می کنید قهوه بدون کافئین یا بدون کافئین کاملاً بدون کافئین است ، اما در واقع کافئین کمی در کافئین وجود دارد. در واقع ، قهوه بدون کافئین یکی از غذاهای کافئین دار است. دیکف به معنای ترجمه دقیق تر قهوه کم کافئین است. در واقع ، اگر اصلاً حاوی کافئین نبود ، احتمالاً بدون کافه نامیده می شد ، مگر نه؟

با این حال ، قهوه بدون کافئین می تواند تا 10٪ کافئین قهوه معمولی داشته باشد ، یعنی. حدود 2-13 میلی گرم کافئین در هر فنجان.

شکلات

غذای دیگر حاوی کافئین شکلات است. کافئین به طور طبیعی در چای ، قهوه و دانه های کاکائو یافت می شود ، بنابراین بیشتر شکلات ها حداقل مقداری کافئین دارند. نشان دادن مقدار کل آن دشوار است ، زیرا میزان کافئین بسته به شکلات و اینکه با سایر مواد مخلوط شده باشد متفاوت است.

اما می توان گفت که هرچه شکلات تیره تر باشد ، به طور کلی کافئین بیشتری وجود دارد. شکلات شیر ​​می تواند حدود 14 میلی گرم کافئین داشته باشد ، در حالی که شکلات خیلی تیره حتی می تواند بیش از 30 میلی گرم کافئین داشته باشد.

غلات غلات

با توجه به اینکه شکلات حاوی کافئین است ، جای تعجب نیست که غلات حاوی شکلات حاوی کافئین کمی هستند. برخی از غلات می توانند تا 11 میلی گرم کافئین داشته باشند که تقریباً به اندازه قهوه بدون کافئین استاندارد شماست.

داروی سردرد

اگر سردرد دارید مصرف مسکن برای تسکین بخشی از درد بسیار وسوسه انگیز است. کافئین یک مکمل بسیار رایج در مسکن ها است ، زیرا می تواند به سایر مواد کمک کند تا تسکین سردرد را تسریع کنند. خواب راحت برای سردرد بهتر از مسکن است. بنابراین ، اگر با سردرد به رختخواب می روید ، سعی کنید دارو را فراموش کنید.

کافئین هر روز چقدر مفید است؟

کافئین هر روز چقدر مفید است؟

اداره ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) و وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) موافق هستند که 400 میلی گرم کافئین در روز بی خطر است. با فرض اینکه یک فنجان متوسط ​​قهوه حاوی 95 میلی گرم کافئین است ، می توانید روزانه 3 یا 4 فنجان قهوه بنوشید.

اکیداً توصیه می شود همه 400 میلی گرم را یک باره مصرف نکنید. وقتی 500 میلی گرم کافئین یا غذاهای حاوی کافئین در یک زمان مصرف می شود ، دوزهای ناسالم کافئین گزارش شده است.

توصیه می شود در هر دوز به 200 میلی گرم کافئین پایبند باشید. به زنان باردار توصیه می شود که حداکثر 200 میلی گرم کافئین در روز بی خطر باشد.

همچنین باید توجه داشت که اگر روزانه 3 یا 4 فنجان قهوه می نوشید ، باید مطمئن شوید که هیچ ماده غذایی یا نوشیدنی دیگری که مصرف می کنید حاوی کافئین زیادی نیست. زیرا نمی خواهید بیش از دوز توصیه شده روزانه مصرف کنید.

نتایجی که اظهار شده

کافئین بخشی سالم از رژیم غذایی شماست. در واقع ، کافئین می تواند اثرات مفید و مثبتی بر سلامت بدن داشته باشد. مصرف متوسط ​​کافئین (مانند سایر غذاها) و رعایت میزان توصیه شده در روز بسیار مهم است.

منبع: happybarista

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *