سه راه برای شروع با مراقبه

صرف زمان برای خود اولین انتخاب اساسی برای شروع مسیری مراقبه است و در حال حاضر فقط پانزده دقایقی در روز می تواند مزایای عظیمی به همراه آورد. در واقع ، مدیتیشن ذهن را پاک می کند ، نحوه تعامل با دیگران و روشی که احساس می کنید خود را تغییر می دهید.

اولین قدم برای شروع مراقبه

برای شروع مسیری متفاوت مراقبه می تواند نقاط شروع باشد . در اینجا سه ​​روش مختلف برای شروع وجود دارد:

ذهن آگاهی

نشستن در یک موقعیت راحت و چشمان خود را ببندید. شروع به تنفس عمیق از طریق بینی کنید ، سپس تمام هوا را از دهان بیرون بیاورید. هنگام بازدم ، از تمام آنچه سنگین و نگران کننده است ، رها کنید.

به آرام آرام نفس بکشید و بیرون بزنید ، هنگام استراحت به بدن گوش دهید. در ضمن ، نفس را ساکت بشمارید و هنگامی که به عدد ده رسیدید ، دوباره شروع به شمارش کنید.

اگر ذهن پریشان است ، کاملاً طبیعی است. اگر چنین است ، دوباره روی تنفس تمرکز کنید. تا زمانی که ممکن است با تنفس و گوش دادن به نفس و بدن در حالت خود بمانید. وقتی احساس آمادگی کردید ، چشمان خود را باز کنید و به زمان حال بازگردید.

خود مشاهده

راه دیگر برای شروع نزدیک شدن به مراقبه ، مشاهده خود است. راه رسیدن به کامل بودن لحظه حاضر. خود مشاهده ، در حقیقت فرایندی است که به فرد امکان می دهد بدون قضاوت ، درون خود را جستجو کند ، هر گونه عقیده ای را برای رد صلاحیت ، هرگونه تعصب رها کند و فقط به نفس کامل ، در کوچکترین حرکات و در بزرگترین احساسات خود ، با آگاهی صادقانه رها شود.

نگاهی بی طرف به درون ، مشاهده احساسات و احساسات. گشودگی درونی برای جریان افکار ، توجه به اینکه در هنگام گیر شدن به چه موقع جریان می یابند و هنگامی که خودشان را تکرار می کنند ، توجه می کنند.

در مشاهده خود ما شاهد همه اتفاقاتی هستیم که رخ می دهد ، بدون هیچ تمایلی برای تغییر ، دستکاری و یا مشارکت در آنچه پیدا شده نیست. شما به سادگی با خود می نشینید.

خاطرات

حتی نگه داشتن دفتر خاطرات می تواند یک راه عالی برای شروع یک مسیر مراقبه نوشتن ، در حقیقت ، به گسترش مدیتیشن و تمرین آگاهی و همچنین آزاد کردن تنش های گذشته و اضطراب های آینده کمک می کند. ریختن کلمات از قلب و رها کردن آنها باعث آرامش و وضوح بسیار خوبی می شود. نوشتن به شما این امکان را می دهد تا با خود و با آنچه اتفاق می افتد گفتگو کنید.

نوشتن همچنین به کاهش استرس کمک می کند و به شما در بهتر خوابیدن کمک می کند. هوش هیجانی را افزایش می دهد و ارتباط عمیق تری با آنچه نوشته شده است فراهم می کند.

نوشتن ، سرانجام ، شما را به سمت تمایل و انگیزه بیشتری برای رسیدن به آنچه نوشته شده است ، می کند.

شروع مراقبه می تواند گام مهمی در تاریخ هر فردی باشد که به لطف با استفاده از روشهای ساده ، می توانید به دانش عمیق تری از افکار و نحوه تعامل شخص با خود و جهان برسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *