رژیم مدیترانه ای: نسخه سبز آن می تواند حتی سالم تر باشد

اگر رژیم غذایی مدیترانه ای برای سلامتی (بلکه همچنین برای محیط زیست) مفید باشد ، نسخه سبزتر آن می تواند مزایای بیشتری داشته باشد برای بدن ما مهم است . این مورد توسط یک مطالعه اخیر ، منتشر شده در ژورنال Heart ، که نشان می دهد ارزش منابع پروتئین گیاهی به عنوان جایگزین منابع حیوانی نتایج نشان داد که بهبودهای قلبی عروقی و متابولیکی در کسانی که گوشت سفید و قرمز را تا حدی جایگزین سبزیجات کرده اند ، نشان داد.

Dieta mediterranea green )

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای بسیار بیشتر از لیستی از خوراکی ها. این یک روش زندگی است ، به ویژه برای ما ایتالیایی ها که سفیران سراسر جهان هستیم. این شامل مصرف بسیاری از سبزیجات و برخی از میوه ها و غلات (ترجیحاً غلات کامل) است. سپس ، با بالا رفتن از هرم غذایی ، شیر و مشتقات کم چرب ، روغن زیتون بسیار بکر به همراه سیر ، پیاز ، ادویه ها و گیاهان معطر (ترجیح چاشنی ها به نمک) را پیدا می کنیم. با این وجود بالاتر ، در میان موادی که گاه به گاه بیشتر مصرف می شود ، مواردی وجود دارد که به طور عمده پروتئین تأمین می کنند: ماهی ، حبوبات ، پنیرها و گوشت سفید (مرغ ، بوقلمون و غیره). سرانجام ، در بالای هرم ، علاوه بر شیرینی ، گوشت قرمز پیدا می کنیم ، که باید حتی به ندرت (هفته ای یک بار) خورده شود.

من تحصیل می کنم

این مطالعه سه گروه از افراد مختلف را مقایسه کرد (220 ، کم تحرک ، با چاقی متوسط) که به همان تعداد رژیم گرفته شده است. از گروه اول برای افزایش فعالیت بدنی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم دعوت شد. به رژیم دوم رژیم غذایی مدیترانه ای کلاسیک داده شد ، اما کم کالری بود (کمی کربوهیدرات ، مقدار زیادی سبزیجات ، مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز) ، همیشه یک سبک زندگی فعال را حفظ می کرد. به سومین رژیم غذایی سبز یا Green Med اختصاص داده شد : علاوه بر دستورالعمل های ارائه شده به گروه های قبلی ، افراد این گروه چای سبز را با هم ترکیب کردند (3-4 فنجان در روز) ، گردو (200 گرم) ، اما بالاتر از همه گرم مکعب منجمد Wolffia globosa (یا مانکای) ، یک نوع پروتئین زیاد از گیاه اردک ، برای تولید اسموتی که تا حدی جای پروتئین های حیوانی را بگیرد.

نتایج

در پایان برنامه شش ماهه ، داده ها نشان داد که Green Med اثرات مثبتی بر بدن نسبت به رژیم های دیگر دارد اگر همه شرکت کنندگان وزن کم کردند ، کسانی که پروتئین های گیاهی را مکمل می کردند مقدار بیشتری از آن را از دست دادند: 6.2 کیلوگرم در مقابل 5.4 برای گروه دوم و 1.5 برای اولین. روند مشابه کاهش دور کمر ، با از دست دادن 8.6 سانتی متر برای افراد گروه سوم در مقایسه با 6.8 در گروه دوم و 4.3 در گروه سوم.

افرادی که Green Med را دنبال کردند نیز بیشترین افت کلسترول بد را نشان دادند – LDL (4٪) و پس از آن 1 درصد گروه دوم و حتی درصد پایین تر برای گروه اول. همچنین افزایش نسبت HDL (کلسترول خوب) به LDL نیز مشاهده شد.

سرانجام ، رژیم مدیترانه ای مزایای دیگری نیز برای گروه دوم و سوم از جمله کاهش فشار خون ، مقاومت به انسولین بیشتر و افزایش پروتئین واکنش پذیر C ، یک شاخص مهم (در آزمایشات خون) التهاب مداوم ، مانند مورد تصلب شرایین (ناشی از کلسترول) بد).

نظر محققان 201200

بنابراین نتایج اهمیت یک تغذیه متعادل و متعادل را تأیید می کند. برای نویسندگان این مطالعه ، این یافته ها نشان می دهد که محدود کردن حتی بیشتر مصرف گوشت و جایگزینی آن با پروتئین گیاهی می تواند حتی مزایای بیشتری برای سلامت قلب و عروق داشته باشد . علاوه بر این ، می تواند خطرات قلبی عروقی پنهان شده در پشت رژیم سنتی مدیترانه ای را کاهش دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *