رژیم سالم و متعادل شامل چه مواردی است؟

تا ٪٪ از بيماري هاي قلبي زودرس و سكته مغزي مي تواند از طريق گزینه ها و عادات شیوه زندگی ، مانند خوردن رژیم غذایی سالم و فعال بودن جسمی . رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته های مغزی کمک کند:

  • سطح کلسترول
  • را با کاهش فشار خون
  • به شما در مدیریت کمک می کنید وزن بدن شما
  • سطح قند خون خود را بررسی کنید.

منظور از داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل چیست؟

ما تعریفی از دولت کانادا یافته ایم که تهیه شده راهنمای غذا کانادا. در این راهنما ما هر روز انواع غذاهای سالم را توصیه می کنیم .

این شامل مصرف مکرر غذاها در پایه گیاهی و انتخاب کمتری از غذاهای بسیار فرآوری شده یا فرآوری شده .

رژیم غذایی سالم شامل موارد زیر است:

1. میوه و سبزیجات زیادی بخورید

این یکی از مهمترین عادت های غذایی است. میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی (آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و الیاف) هستند و در عین حال که احساس سیری را طولانی تر نگه می دارند به حفظ وزن سالم کمک می کنند.
راهنما توصیه می کند نیمی از بشقاب را با میوه و سبزیجات با هر وعده غذایی و میان وعده پر کنید.

2. انتخاب غذاهای کامل

غذاهای کامل شامل نان گندم و کراکر ، برنج قهوه ای ، کوئینوا ، جو دوسر و جو آنها با استفاده از گندم کامل تهیه می شوند. غذاهای کامل حاوی فیبر ، پروتئین و ویتامین های گروه B هستند که به ماندگاری سالم و طولانی مدت کمک می کند. گزینه های دانه کامل به جای دانه های فرآوری شده یا تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی ترجیح داده می شوند. یک چهارم رژیم غذایی روزانه ، همیشه طبق دستورالعمل ، باید به غذاهای کامل اختصاص یابد.

3. خوردن غذاهای پروتئینی

غذاهای پروتئین شامل حبوبات ، آجیل ، دانه ها ، توفو ، نوشیدنی های سویا غنی شده ، ماهی ، صدف ، تخم مرغ ، مرغ ، گوشت قرمز بدون چربی شامل بازی ، شیر کم چرب ، ماست کم چرب ، کفیر کم چرب و پنیر کم چرب و سدیم. پروتئین به ایجاد و حفظ استخوان ها ، ماهیچه ها و پوست کمک می کند.

پروتئین هر روز مورد نیاز است. توصیه در این مورد هر هفته دو وعده ماهی است و پروتئین بر پایه سبزیجات را ترجیح می دهید. محصولات لبنی منبع عالی پروتئین هستند. باز هم: یک چهارم از ظرف باید به غذاهای پروتئینی اختصاص یابد.

4. غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

غذاهای بسیار فرآوری شده غذاهایی هستند که از منبع غذایی اصلی خود تغییر کرده اند و مواد افزودنی زیادی وجود دارد.

در حین پردازش ، مواد غذایی مهم مانند ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر با افزودن نمک و شکر اغلب از بین می روند. نمونه هایی از غذاهای فرآوری شده عبارتند از: فست فود ، هات داگ ، چیپس ، بیسکویت ، پیتزا منجمد ، گوشت پخته و غیره

تحقیقات تأمین شده توسط قلب و سکته مغزی کانادا نشان داده است که غذاها بسیار پردازش شده تقریبا نیمی از رژیم های کانادایی را تشکیل می دهد.

5. آب را نوشیدنی مورد علاقه خود قرار دهید

آب از سلامتی حمایت می کند و بدون اضافه کردن کالری به رژیم غذایی ، هیدراتاسیون را تقویت می کند . نوشیدنی های شیرین ، از جمله نوشیدنی های انرژی زا ، نوشیدنی های میوه ای ، نوشابه ها و قهوه های طعم دار حاوی مقادیر زیادی قند و مقدار کمی و یا ارزش غذایی آنها نیست. نوشیدن کالری خالی بدون درک آن آسان است و این منجر به افزایش وزن می شود.

)

اطلاعات موجود در این مقاله ، آنها فقط برای اهداف اطلاع رسانی و انتشار در نظر گرفته شده اند و به هیچ وجه نباید به عنوان تشخیص ، پیش آگهی یا درمانی برای جایگزینی هرگونه دارویی که در حال حاضر وجود دارد ، درک شود. در هیچ صورت آنها مشاوره پزشکی تخصصی را جایگزین نمی کنند. نویسنده و سایت مسئولیت هرگونه واکنش ناخواسته را رد می کنند. 80

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *